SELAMAT HARI IBU

Seorang wanita..siapa saya????

·         Saya bekerja 24 jam sehari
·         Sayalah ibu
·         Sayalah isteri
·         Sayalah anak perempuan
·         Sayalah menantu
·         Sayalah jam loceng
·         Sayalah tukang masak
·         Sayalah pembantu rumah
·         Sayalah guru
·         Sayalah pelayan
·         Sayalah jururawat
·         Sayalah kaunselor
·         Sayalah penghibur
Acap kali….
·         Saya takdak cuti sakit
·         Saya takdak cuti harian
·         Saya bekerja siang malam
·         Saya sentiasa ‘on call’


CERITA SEBAGAI PEDOMAN

Seorang lelaki yang bergelar SUAMI memilih ISTERINYA untuk menemaninya sepanjang hidupnya jika diberi pilihan sama ada untuk memilih ibu bapa, isteri dan anak.
JAWAPANNYA KERANA : seiring waktu berlalu, orang tua saya akan pergi meninggalkan saya, manakala anak jika sudah dewasa akan berkahwin, dan juga pasti akan meninggalkan saya.Sedangkan yang benar benar boleh menemani saya dalam hidup ini hanyalah ISTERI saya.Orang tua dan anak bukan saya yang memilih tapi tuhan yang menganugerahkan mereka sedangkan ISTERI saya , sayalah yang memilihnya daripada sekian banyak wanita di dunia ni.

SELAMAT HARI IBU
DALAM ISLAM SETIAP HARI ADALAH HARI IBU


Para suami di luar sana sayangilah isteri anda…ambillah hikmah di sebalik cerita ini.




AKU BERSAMA ANAKKU, ARSYAD





No comments:

Powered by Blogger.