STRAWBERI MASAM MASAM MANIS

nadia teringin nak pi ladang strawberi kat Cameron Highlands sana nu..tapi tak berkesempatan lagi.mungkin 1 hari nanti nadia akan sampai juga ke sana.dengar kata kat Kedah ni kat Semeling, Sungai Petani ada juga penanaman strawberi.boleh membeli buah strawberi kat situ juga..bolehlah nadia terjah ke sana nanti..

sapa suka makan strawberi?nadia suka juga makan buah strawberi..rasanya yang masam masam manis membuatkan rasa sedap pula.untuk pengetahun korang,anak nadia yang sulung pun Muhammad Arsyad suka makan buah starwberi.

ni gambar strawberi merupakan buah yang dibeli di Cameron Highlands oleh rakan sekerja nadia.strawberi juga sedap dimakan jika dicicah dengan coklat cair.ooh nikmatnya...terasa kecairan coklat tu bila digigit dengan buah strawberi.

strawberi dari Cameron Highlands


antara khasiat buah strawberi adalah seperti di bawah :

πŸ’— mempunyai vitamin C
πŸ’— antioksidan
πŸ’— memutihkan gigi dan menghilangkan bau mulut
πŸ’— mencegah kanser
πŸ’— mengubati jerawat dengan adanya asam salasiat di dalamnya
πŸ’— menghaluskan kulit
πŸ’— memberi kesihatan mata
πŸ’— menurunkan tekanan darah tinggi dengan adanya potasium dan zat besi
πŸ’— mencegah penyakit jantung

bermacam -macam khasiat buah strawberi .khasiatnya sangat berguna kepada kesihatan kita.jadi jom makan buah strawberi..

7 comments:

  1. alahai sdapnyaaa. busyra suka strawberri..

    ReplyDelete
  2. sedapkan..walaupun ada gak yg masam2

    ReplyDelete
  3. Nia pun suka strawberry nak plak Bila dicicah coklat, bertambah sedap.

    ReplyDelete
  4. Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..πŸ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okayπŸ‘‡πŸ»
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    πŸ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🀲🏼


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete

Powered by Blogger.