JOM SIHAT..DIET YANG BETUL


alhamdulillah syukur nadia turun berat 10 kg buat diet suku suku separuh



4 JENAMA UBAT KURUS YANG CONFIRM MENJADI. 

Jom hari ni saya nak kongsi tentang UBAT KURUS yang mujarab. Malah saya lihat, dan saya alami sendiri. Tak perlulah beli ubat kurus macam pil, serbuk atau teh. Atau nak pergi rawatan wrap tubuh. 

Saya akan dedahkan hari ni satu benda yang saya jarang kongsikan. 

JENAMA 1. Banyakkan/cukupkan minum air kosong.
Kenapa - tubuh adalah 60% air dan air yang mencukupi akan bantu tubuh berfungsi dengan baik. Minum air kosong juga sebagai penahan perasaan lapar. Bila kita dahaga, pada kebanyakan masa signal dahaga akan disalah tafsir sebagai lapar oleh otak. Sebab tu kita akan makan lebih banyak. Wal hal kita hanya dahaga. Hal ini ada kajian dan telah dibuktikan. 

JENAMA 2. Jangan malas. Banyakkan bergerak dari menghadap fon atau tv. Buat kerja rumah atau kerja pejabat. Aktiviti NEAT (Non-exercise activity thermogenesis) atau pergerakan harian bukan senaman adalah penyumbang besar pembakaran kalori setiap hari. Contoh, kemas rumah, basuh pinggan mangkuk, berjalan. 

JENAMA 3. Tidur yang mencukupi. Ini juga ubat kurus yang mujarab. Banyak peel pemakanan kita yang berlebihan, cenderung untuk makan makanan manis adalah disebabkan hormon kita tak stabil. Ia disebabkan kita tidur lewat dan bangun lewat. 

JENAMA 4. Lebihkan makan protein dan sayuran. Boleh makan nasi pun, cuma sukat nasi kalian dengan sifir sebesar genggaman setiap kali makan. Dan lebihkan makan sayur dan sumber protein. Ini dapat meningkatkan kadar metabolisma tubuh yang membantu kalian membakar lebih banyak kalori kalian. 

4 JENAMA ubat kurus yang saya kongsikan ini matlamatnya adalah mengurangkan pengambilan makanan dan menambah pembakaran kalori. Ia asas kepada sifir penurunan berat badan. Saya syorkan kalian usaha lakukan 5 perkara ini. 

Dan jangan mudah percaya dengan apapun produk kurus di luar sana. Sebab apa pun produk yang ada, akhirnya kembali kepada asas juga. Mereka yang menjual produk kurus akan minta kalian jaga makan untuk membuktikan produk mereka berkesan.

Maaf saya mohon jika kalian yang baca ni kecewa sebab saya sebut JENAMA. Dan percayalah kalau kalian masih cara satu ubat atau supplemen untuk bantu kalian kurus, kejayaan kalian nak turunkan berat badan masih sangat jauh. Jom sihat bersama..

copy paste
facebook group diet


3 comments:

Powered by Blogger.