OBSES DENGAN GAJET



Nadia suka tengok dan perhati gajet seperti telefon pintar (smartphone) dan tablet.smartphone sekarang makin lama makin canggih dan banyak kegunaannya sampai ada banyak edisi la .contohnya handphone Samsung Note 1 dulunya dan sekarang ni dah canggih sampai edisi Note10 dah.pelbagai kegunaannya dan ruang storan pun makin banyak boleh simpan data.kamera pun makin canggih dan ada juga gambar yang ditangkap pada waktu malam boleh dilihat dengan jelas dan terang bila adanya night mode pada kamera.

walaupun nadia agak obses dan suka tengok gajet terbaru tetapi nadia masih boleh kawal diri daripada sering bertukar-tukar handphone baru.nadia masih lagi mempertimbangkan terlebih dahulu perlu ke nak upgrade handphone baru padahal handphone yang sedia ada masih elok dan boleh dipakai lagi.jadinya buat apa nak membazirkan simpanlah duit yang ada untuk simpana untuk hal kecemasan nanti.

kalau ikutkan kata hati setiap kali ada model baru handphone mesti nak beli dan upgrade kepada handphone lebih canggih.ikut hati mati, ikut badan binasa.jadinya daripada kita menghabiskan duit membeli gajet baru lebih baik kita gunakan duit itu untuk membeli barang keperluan diri.

 zaman masa kini, kita memang perlu adanya sedikit sebanyak ilmu pengetahuan mengenai gajet supaya kita tidak jauh  ketinggalan dan kena tipu dengan orang yang tidak bertanggungjawab.

smart phone yang paling mahal nadia pernah miliki tahun 2012 iaitu Samsung Note 2.masih boleh dipakai lagi cuma ruang storan kurang mencukupi.





smart phone Oppo F5 yang nadia masih pakai lagi sekarang ni setakat ni 2019


9 comments:

  1. Sha pula peminat setia redmi.. pernah pakai Samsung tapi kurang berkenan dengan features dia.. Oppo tak pernah cuba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo nadia dah biasa guna Samsung..Oppo ni pun baru start pakai tahun lps

      Delete
  2. Fiza pun masih setia dgn iphone 6+.. nak tukar lain mmg nak kne menabung dulu la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah..byk lg komitmen lain yg perlu kita dahulukan drpd beli hp baru kan

      Delete
  3. ammi pun suka gak tgk features new phones kat market..tp nak membeli baru tu mcm hmmmmm biarlah. byk lagi benda lain yg boleh dibuat dgn duit sebanyak tu.

    Ammi masih guna S6 edge ammi yg dibeli tahun May 2015. Masih berfungsi dengan baik..so why change?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi..ukur baju di badan sndri.kalau masih elok hp lbh baik guna lagi hp yg ada

      Delete
  4. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  5. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  6. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

Powered by Blogger.