tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Friday, 2 June 2017

PERTAMA KALI KEJA MALAM DI BULAN PUASA TAHUN 2017

keja sebagai juru x-ray memerlukan kami bekerja onkoll dan shif malam.pada hari ni bersamaan 1 June dan 6 Ramadhan saya perlu bertugas shif malam.buat pertama kalinya bekerja pada bulan puasa ni.

pesakit yang datang x-ray rata-ratanya sakit di bahagian perut(abdomen).biasalah kan seharian berpuasa perut kita mungkin masuk angin dan rasa tidak selesa.selain itu, ada juga segelintir yang cedera akibat kemalangan dan ada mengalami keretakan pada tangan dan kaki.

bila bekerja shif malam ni makanya saya kena bersahur di tempat kerja (hospital) la.aduh bila bersahur di sini teringat pula encik suami di rumah bersahur keseorangan pula.maaf ye cik abang tak dapat bersahur sekali.tapi saya tetap tak lupa untuk kejutkan encik suami untuk bangun sahur dengan membuat panggilan telefon.telefon la sampai encik suami jawab panggilan tu, biasalah kadang-kadang lama juga nak tunggu dia angkat telefon..terlalu lena dibuai mimpi kot.hehehe..

kerja shif malam ni memerlukan kesabaran yang tinggi.ya la kan dok asyik tengok jam ja bila la waktu nak balik rumah, nak tido puas-puas..kadang-kadang semasa tunggu pesakit datang nak x-ray tu saya pun tertido juga la..orang kata tido-tido ayam..tak brapa nak boleh lena sangat sebab dalam waktu keja kan.biasalah letih ooi tunggu dan terus menunggu pesakit yang datang nak x-ray..







rasanya setakat ini dulu coretan seorang penjawat awam yang bekerja di malam hari..sementara menunggu pesakit datang nak x-ray sempat lagi update entri baru.bukan curi tulang ye..curi masa skit jer.kerja tetap kerja..kerja tetap jalan tau walaupun saya dok update entri baru..

oklah dalam sejam lebih lagi saya akan bersahur bersama rakan sekerja di hospital.selamat bersahur dan berpuasa ye kawan-kawan sekalian.
















6 comments:

  1. Banyakkan minum air nadia spy badan tak dehidrasi di bulan puasa ni... Semoga ramadhan kali ni memberi 1001 rezeki & barakah utk awk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.insyaallah...terima kasih awak😀

      Delete
  2. Mulia tugas nadia...
    Selamat berkhidmat nadia...
    K.alia doakan yg terbaik utk nadia

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kak...terima kasih banyak2 kak alia...:)

      Delete