tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Tuesday, 13 June 2017

MAI MAI LA MOOD NAK RAYA TAPI SADISNYA KENA KERJA TAHUN NI..HUHU

hari ni dah 18 hari kita berpuasa di bulan Ramadhan..sat ja masa berlalu..kawan-kawan dah buat persiapan raya dah ka?mesti banyak  dah buat persiapan kan..nadia tak buat apa2 pun lagi ..sekadar beli kuih raya ja.almaklumlah tahun ni kena kerja..beraya di hospital la..huhu..nasib kau la nadia ooi...dah kerja kan.

mood beraya tahun ni tak terasa sangat..mungkin sebab kena kerja kot..jadi rasa hambar ja.walaupun nadia tak beli pun baju raya untuk diri nadia tapi baju raya anak mesti kena beli..kesian plak dia  kalau tak beli..dia kan baru nak merasa berhari raya kan.kadang-kadang terpikir juga bila la nak ada mood rasa macam nak raya macam zaman budak-budak dulu.




lain benar dah sekarang..suasana nak sambut hari raya tak macam dulu dah.dulu zaman kecik rajin la tolong mak pasang langsir baru , buat kuih raya , cuci rumah dan macam2 lagi la.sekarang ni mungkin tak rasa macam dulu dah sebab zaman dah berubah..ya ler awak tu dah jadi mak budak dah.tambahan pula, nadia tak brapa pandai nak buat biskut raya jadi beli jer la..huhuhu..siap la duit melayang..bukannya murah dah kuih biskut raya ni..boleh tahan juga harganya.takpalah nak buat camna kan kekangan masa juga merupakan salah satu faktor juga.

raya tahun ni kan kena kerja..jadi harap-harap la kes x-ray yang kena buat tu nadia mampu lakukan..almaklumlah musim raya kan kes kemalangan menjadi-jadi.minta simpang ler..moga nadia tabah dan bersabar menjalankan kerja x-ray dengan sebaik mungkin..YA ALLAH berilah kekuatan dan ketabahan pada diriku.

sekian dahulu coretan saya penjawat awam yang bakal bekerja semasa hari raya Aidilfitri ni.moga semuanya baik-baik saja.



No comments:

Post a Comment