tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Saturday, 1 July 2017

MANA PILIHAN ANDA JADI KUDAPAN MASA RAYA NI KEREPEK, MARUKU ATAU KUIH RAYA?

macam -macam makanan yang dihidangkan semasa raya puasa ni kan.selain daripada ketupat, lemang, rendang yang disediakan ada juga makanan yang menjadi kudap-kudapan kita seperti kerepek, maruku atau kuih raya..

antara 3 pilihan tersebut anda lebih suka yang mana untuk menjadi makanan kudapan anda..

kerepek




maruku




kuih raya



makan di kala menonton televisyen atau sambil bergosip bersama rakan anda??

bagi nadia la kan, nadia suka lagi mengunyah kerepek dan maruku..seronok mengunyah la sampai tak sedar sampai nak abis sebalang dah..hehehe..kan bila mengunyah maruku ada satu bunyi macam krup..krap..krup..krap...syokla kan tengok tv sambil mengunyah kan..jadi ralit sat..

kalau kuih raya nadia tak makan banyak sangat pun..sekadar rasa ja..makan juga tapi bukannya dalam kuantiti yang banyak.makan sekadar makan ja pun..

oklah saja ja nak buat survey skit tanya korang semua..kalau rajin silalah komen ye..terima kasih..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR BATIN

No comments:

Post a Comment