TEH AIS CINCAU..ANDA PERNAH MINUM ??

pernahkah anda minum teh ais cincau?anda tahu tak apa itu cincau?cincau tu sejenis agar-agar berwarna coklat kehitaman yang dipotong kecil dimakan bersama air minuman.

tahun ni nadia pertama kali dapat minum air teh ais cincau..sedap pula rasanya.bila makan air tersebut rasa sangat kena dengan selera tekak..tambahan pula, jika minum masa panas waktu tengah hari.ooo lazatnya!!cubalah ye kawan2..

teh ais cincau




cincau ada manfaatnya juga.antara manfaatnya ialah 

đź”·perubatan tradisional untuk melegakan batuk , menurunkan tekanan darah tinggi,sembelit, malaria

đź”·mengatasi perut kembung

đź”·membantu dalam proses diet kerana mempunyai kalori yang rendah

đź”·menurunkan risiko diabetes, penyakit jantung dan stroke

jadi, tak salah pun jika anda minum air minuman bersama cincau..banyak manfaat yang dapat kita perolehi.


cincau




12 comments:

  1. Mcm dekat chatea ngn tealive ada kan teh ais cincau ni..boleh pilih nk bubbles tu ka nk cincau ni

    ReplyDelete
  2. Selalu minum bandung je,tak pernah lagi teh,harua mencuba ni

    ReplyDelete
  3. dah penah minum hari tu beli kat bazar time puasa.. sedapnya.. hehe

    ReplyDelete
  4. teh ais cincau tak pernah minum lagi..yang pernah minum soya cincau & cendol cincau

    ReplyDelete
  5. Mesti sedap ni.
    Boleh la try buat sendiri nt..
    Kalau nak cari kat restoran Aussie ni mustahil lah jumpa.

    ReplyDelete
  6. takpernah lagi minum teh ais cincau...boleh juga try

    ReplyDelete

Powered by Blogger.