tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Saturday, 16 January 2016

Arsyad & Afiq



kali ni nak bercerita pasal anak sulung aku Muhammad Arsyad dan sepupunya aka anak menakan/anak buah aku Afiq Qayyum..Afiq ni anak kepada kakak sulungku..beza Arsyad dan Afiq hanyalah 36 hari ja..umur beza setahun..yang sayangnya Afiq lahir 15 Disember 2014 dan Arsyad lahir 19 Januari 2015.ha kan lambat skit ja.. Arsyad kuar lambat drpada perut ibu dia..overdue 6 hari aku bersalin..tak lama dah anak aku Arsyad nk brumur setahun..lg brapa hari ja lg..





masa kecik kecik lagi....
masa dah pandai guna walker...

dok bersandar kt sofa jadi bos kecik...

Sekarang ni Arsyad dok belajar bertatih nk berjalan dah..dapat gak la berjalan 2,3 langkah tanpa orang pegang dia..alhmdulillah..keep it up my son..u can do it.anak menakan aku plak, Afiq pun macam tu dok bertatih skit2 .Go..Go Afiq..u can do it...nanti tak tau la sapa yg first person yg boleh berjalan dulu tanpa bantuan...Afiq @ Arsyad???.takpa sapa2 pun kan..yang penting boleh berjalan sendiri tanpa bantuan..Insyaallah.

Makngah harap Afiq dapat jadi sepupu yang baik dan contoh teladan kepada Arsyad..sepupu sebaya beza brapa hari ja kan...Ibu pun harap Arsyad kena hormat Afiq dan berkawan baik, jangan plak dok berlawan tumbuk menumbuk nanti...jangan2...tak baik tau..Allah Maha Melhat apa yg kita buat..korang berdua moga dapat menjadi anak soleh dan menjadi insan berguna kepada agama,bangsa dan negara...Insyaallah......


IBU SAYANG MUHAMMAD ARSYAD...MAKNGAH SAYANG AFIQ QAYYUM...



 I

No comments:

Post a Comment