tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Friday, 15 January 2016

Home Sweet Home

rumah mak abah di Alor Setar..dah 25 tahun rumah ni...


rumah adalah aset penting bagi setiap orang di dunia ni..rumah merupakan tempat kita berlindung drpada panas terik matahari hujan ...rumah adalah selamat  diduduki sekiranya penghuni rumah juga menjaga rumah dgn sebaiknya...aku pun mempunyai impian untuk memiliki rumah sendiri insyaallah dalam proses menunggu loan rumah approve..rumah dah booking ..tapi sekarang rumah harganya dah melambung tinggi dan mahal dah...rrumah teres setingkat pun dah nak dekat Rm250k...zaman skrang ni mana dapat dah rumah yg hargaya bwh drpd Rm200k.rumah 2nd hand mgkin dapat lagi harga tu...

pasal gambar rumah di atas tu merupakan rumah mak abah aku dah berusia 25 tahun..banyak pengubahsuaian dibuat dan penambahan dilakukan oleh mak abah.ada duit semua benda boleh dapat buat..betoi kan ?? duit adalah segalanya tapi kita tak boleh la kedekut plak bila dah ada duit kan..buatlah apa pun asalkan benda tu baik untuk diri..pandai pandailah manage your money guys, ok!!

bak kata omputih 'home sweet home'..rasa syok ja dan tenang ja bila kita balik rumah kan...rasa lega dan boleh berehat ...  tapi aku ni bila ada anak kecik yg baru nak masuk setahun ni besa la suka sepahkan barang mainan dia merata-rata..tak larat nak kemas..bila dah elok2 kemas sepah balik..sabo ja la kan nak marah pun anak aku ni kecik lg..kesian plak...

kesian kan bila gelandangan dok merempat takdak rumah..kita kena bersyukur dah ada rumah...syukurlh ye..*mood hepi dapat balik kg rumah mak abah sendiri..alhamdulillah
WELCOME TO MY HOME ....

No comments:

Post a Comment