tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Sunday, 1 May 2016

DUGAAN SAKIT..UJIAN DARI ALLAH

dah bersawang blog ni..lama tak update new post.huhu
aku diuji dengan dugaan sakit...
minggu ke 3 bulan April lepas aku dan anak lelakiku demam...
mula2 anak aku demam panas.demamnya on off..kejap rasa panas badan kejap rasa ok jer...
sayu juga la tengok anakku Muhammad Arsyad tak aktif...dok diam ja..tak mau main ...
aku pun apply la cuti 2 ke 3 hari gak..nak jaga anak..lps tu, anakku demam tok dia aka mak kesayanganku mai tolong jaga dan mengasuh cucu dia sat.terima kasih mak...
mak aku suruh aku pi keja plak...dah dok cuti banyak hari dah..Alhamdulillah ,
Muhammad Arsyad kembali sihat apabila dok dengan tok dia.kembali aktif bermain..
tu la penangan tok mai mengasuh cucu.Arsyad pun nak dekat seminggu gak la tak pi taska..
ha la kan takkan tergamak nak pi hantar kat taska dah dia pun tak sihat..satgi risau berjangkit plak kat kawan-kawan yang lain plak kan.bab nak bagi Arsyad makan ubat plak 1 hal...punyalah susah...kadang2 dia luah balik ubat yang dah aku suapkan tu...aduhai.....

dah elok anak kesayangan dah sembuh daripada demam aku plak yang demam apabila aku balik bercuti di kampung Alor Setar..balik kampung pun tak brapa syok la dok rumah ja tak pi mana2 pun
dah aku demam dan anak aku pun baru lega demam ja..tu la orang kata apabila badan kita lemah tak sihat semua kerja yang kita buat rasa tak seronok...rasa letih memanjang..alhamdulillah adik2 aku dan mak abah tolong jagakan anak aku sambil2 aku dok rehat sat letih badan..sakit urat sama.huhu..dugaan...dugaan...






lepas dah balik bercuti selama 4 hari 3 malam di Alor Setar, aku pun kembali bertugas di tempat keja.alhamdulillah aki dah sihat..ahad yang aku pi keja tu, pengasuh kat taska tepon bagitau Muhammad Arsyad mata merah macam sakit mata.aku pun ambik pm off la pi ambik arsyad awai...bila dah ambik arsyad aku tengok memang betoi anakku sakit mata..matanya merah dan bertahi...siannnya dah la minggu lepas demam dah..minggu ni sakit mata plak..

walaupun matanya cemey sebelah kanan tapi anakku masih aktif bermain..cergas dan cerdas..tak padan mata merah...esoknya aku ambik cuti lagi...lusa selasa ayahnya plak ambik cuti menjaga arsyad..aku onkoll dewan bedah plak ari tu..tak boleh la suka hati nak ambik cuti lagi..hohohohoho...alhamdulillah rabu esoknya mata arsyad tak merah dah..dah lega..syukur alhamdulillah..

memang dugaan sakit Allah uji kami anak beranak...tu la bila sihat walafiat kita kenalah sentiasa banyakkan beribadat kepadaNya..encik suami ja kebal tak berjangkit demam kami pun..takpalah dia boleh tolong jagakan kami 2 beranak ni..kalau semuanya sakit masalah gak..satgi masing2 dok terjelepok keletihan plak kan..

apabila Allah uji kita dengan ujian sakit kita kenalah bersabar dan tabah menghadapi dugaan ...In sya Allah lama2 sakit tu akan sembuh juga akhirnya..












No comments:

Post a Comment