HAI..HELLO OPPO F1...BYE BYE SAMSUNG NOTE 2..

HAI..HELLO OPPO F1...




BYE BYE SAMSUNG NOTE 2..









Sudah 4 tahun aku guna handphone Samsung Note 2..aku beli handphone hasil daripada duit bisnes dulu.Masa handphone yang touch screen baru popular di Malaysia aku tak teruja sangat untuk memilikinya.lebih prefer guna handphone yang ada keypad tu.aku dok rasa senang ka pakai handphone tu..nanti sensitif sangat bila kena sentuh ...masa tu otak tak dapat pikir lagi cmna la nak guna handphone jenis touch screen.benda dah tak pernah guna memang blurr la tak dapat bayangkan cmna..hai lawak pun ada jadi jakun sat bila dah berjaya memiliki handphone touch screen yang pertama iaitu Samsung Note 2.

Bila dah ada handphone tu memang aku belajarlah pakai internet mobile data..dulu masa tahun 2012 tak lah ramai yang tau sangat pasal internet mobile data tu lagi..ha la..benda baru kan..dulu nak online ja kena on laptop, komputer..lepas tu zaman kecanggihan teknologi ni terus boleh guna internet dengan menggunakan handphone saja..revolusi berlaku bak hang..bila dah start pandai menggunakan handphone Samsung Note 2, aku explore macam2 benda la...pandai guna application whatsapp, wechat, pandai mengedit gambar, belajar mendownload video dan macam2 lagi la..biasalah aku ni suka ambik gambar jadi handphone pun kadang2 jadi hangged la bila memori dah penuh..Lagipun aku juga transfer gambar yang dalam handphone dan dimasukkan ke dalam pendrive...ha la kan banyak sangat gambar..

Tetapi, malangnya handphone Samsung Note 2 ni dah makin slow dan hangged..dah letih agaknya berkhidmat dengan tuannya ni..walaupun gambar2 dah banyak dipindahkan ke storan lain tetapi handphone ni masih buat perangai.huhuhu....Jadi, aku buat keputusan untuk membeli gajet baru, handphone baru iaitu Oppo F1.aku pilih warna gold.welcome to my life my new phone...hope u can be a good BFF to me..aku ni memang suka berinternet jadi aku pun pilihlah handphone ni..Oppo F1 ni kan untuk orang yang kaki selfie ( aku pun tergolong gak, hehe).ala yang iklan kat tv tu yang Nora Danish jadi duta produk ni..aku harap aku dapat guna handphone ni dengan sebaiknya..please be nice to me ye my dear new phone..sebenarnya aku terkilan gak bila pakai handphone Oppo F1 ni kerana harga Samsung Note 2 lagi mahal daripada Oppo F1 tetapi nak wat camna hidup perlu diteruskan dengan phone yang memudahkan aku guna dan tak buat perangai.

oklah sekian dahulu aku berceloteh ye..terima kasih kerana sudi meminjam mata untuk membaca my post ni...

No comments:

Powered by Blogger.