tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Thursday, 20 October 2016

AFIQ QAYYUM TEMAN GADUH DAN MAIN MUHAMMAD ARSYAD

Muhammad Arsyad merupakan anak sulungku.anakku sangat bertuah mempunyai sepupu yang sebaya iaitu anak kaklong Afiq Qayyum.mereka berdua beza umur hanyalah 36 hari saja.tapi Afiq Qayyum lebih tua skit daripada Muhammad Arsyad.Afiq lahir pada bulan 12 tahun 2014 manakala anakku lahir pada bulan 1 tahun 2015.tak lama lagi Afiq akan menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 2 tahun pada 15 Disember nanti..satnya Afiq dah masuk umur 2 tahun.rasa baru saja mak ngah Nadia meriba dan mengendong Afiq dulu..ooh how time flies.


AFIQ QAYYUM BERPELUKAN DENGAN MUHAMMAD ARSYAD

 


bila Arsyad balik kampung di Alor Setar dapatlah berjumpa dengan sepupu kesayangannya Afiq.mereka memang seronok bermain sama2.kadang2 ada la juga bergaduh bila main skali,kena perhatikan juga depa, kalau dak satgi dengarlah suara salah sorang tu menangis.besa la budak2 kan.main sama2 lepas tu jadi plak bunga taik(bergaduh)..adoii pening kepala ibu ni anak-anakku ni la..

masa raya hari tu kat kedai makan mau juga depa berpelukan bila disuruh oleh kaklongku.kalau tidak susah juga la nak suruh depa berpeluk.macam2 ragam  la anakku dan anak menakanku ni bila dok main bersama.seronok tengok depa bermain sekali , teringat plak nostalgia aku dulu dok main dengan kaklong dulu.hehehe  sekarang ni, anak kami plak main sekali..dah tua dah kami ni..heheehehe.

bila di kampung, abah dan mak sibuk la melayan cucu 2 orang ni.almaklumlah cucu ni ja yang ada.biasalah kan sayang la sangat kat Afiq dan Arsyad ni.tanyalah sapa pun , mesti sayang cucu kan.sapa tak sayang cucu oii.hehe.

mak ngah Nadia berharap Afiq dan anak ibu Arsyad akan menjadi anak yang soleh.jadilah anak yang menjadi penyejuk mata kami semua.

IBU SAYANG MUHAMMAD ARSYAD
MAK NGAH SAYANG AFIQ QAYYUM

sekian dahulu entri ni..nye..tadaa...




ABAHKU MEMEGANG 2 CUCU : AFIQ DAN ARSYAD


No comments:

Post a Comment