tinta pena biruku...

Hidup ini merupakan suatu persinggahan dan perjalanan kita perlu menuju ke suatu alam akhirat yang kekal abadi..sebagai hamba Allah kita perlu mempersiapkan diri dengan mengamalkan sifat mahmudah iaitu sifat terpuji dan sentiasa istiqamah dalam melakukan sesuatu pekerjaan...hal ini adalah sebagai bekalan kita untuk ke sana nanti..kita perlu topup diri menjadi insan berilmu, berakhlak mulia dan sebagainya agar dapat memperoleh ganjaran pahala untuk diri sendiri..insyaallah..**pesanan untuk diri saya juga..**

Friday, 21 October 2016

SELESANYA MEMAKAI TELEKUNG MAHSURI BELLA AMMARA

telekung merupakan pakaian solat untuk perempuan muslimah.orang di negara-negara Asia Tenggara kebanyakannya memang memakai telekung untuk bersolat.kalau di negara Arab Timur Tengah mereka hanya bertudung labuh dan tidak memerlukan telekung.ikutlah keselesaan masing2 kan.asalkan kita melakukan solat 5 waktu setiap hari.

di zaman teknologi moden ni, telekung mengalami pelbagai revolusi.dulu kita hanya bertelekung putih sahaja untuk mengerjakan solat tetapi sekarang telekung pelbagai warna dijual di pasaran.buatlah pilihan dan ikutlah keselesaan kita.pilihlah telekung yang tidak jarang dan menepati syariat Islam.warnanya yang tidak terlalu menonjol sangat.bukan apa takut mengundang berlakunya fitnah plak kan kalau pakai warna yang terlalu terang sangat..berhati hatilah ye memilih telekung yang sesuai untuk solat.

aku saja jer nak berkongsi cerita yang aku sangat berpuas hati dengan telekung mahsuri keluaran Bella Ammara ni.dah pakai lama dan saja la nak berkongsi cerita pasal telekung ni.masa aku beli telekung ni aku beli online melalui seorang kawan yang buka butik di Terengganu.memang aku berminat nak beli telekung mahsuri berwarna putih tapi nasib tidak menyebelahiku sebab stock kat butiknya habis licin.jadi aku pun pilih la telekung berwarna dark brown macam dalam gambar kat bawah ni.

telekung Mahsuri yang aku beli


 ciri-ciri telekung Mahsuri keluaran Bella Ammara :

  #tebal
  #selesa dipakai
  #labuh
  #tidak panas
  #menepati syariat Islam










jadi, kesimpulannya pilihlah telekung yang selesa untuk dipakai solat.tak kisahlah telekung mahal atau tidak yang penting menepati syariat Islam.

sekian dahulu..bye..

2 comments:

  1. bila pakaian selesa barulah lebih tenang kan....

    jumpa kawan pakai cantik2...nak jumpa Maha Pencipta lagilah kena cantik-cantik ( di rumah ja)

    ReplyDelete
  2. ya saya sokong tu bro Arz MOha..kita nak bertemu Allah (solat) kenalah memakai pakaian yang cantik dan tertib juga.bukannya bila nak kuar solat di masjid saja kena pakai cantik2 kan...

    ReplyDelete